CashFlow Mágnes

Hatékonyan home officeban

Sokakban felmerül a kérdés: Hogyan tudom megőrizni a hatékonyságomat távmunkában is? A CashFlow Mágnes webinárjain keresztül erre a kérdésre is segít….

A 03.27-i, pénteki webinárunkon a home office munkarend és az otthoni munka hatékonyságának kérdésköre került kivesésézésre Patvaros István a CashFlow Mágnes közösség és a PÉNZMÁGNES Alapítvány alapítója és meghívott vendége, Urbanczyk András home office tanácsadó szakértő által. 

Témánk nem is lehetne aktuálisabb … 

Hiszen diákok, munkáltatók, munkavállalók, rátok egyaránt vonatkozik a távmunka  kérdésköre, nem igaz? 

A munkáltatók és a munkavállalók szemszögéből nézve a dolgot is elmondhatjuk, hogy a távmunka és a hagyományosan irodában végzett munka között nagy különbség van. Otthon mindenkinek ki kell zökkennie a komfortzónájából ahhoz, hogy hatékonyan legyen képes végezni munkáját. 

Hatékonyan home officeban munkáltatói szemmel

Fontos szem előtt tartani, hogy a home  officeban óriási lehetőségek rejlenek, azonban ehhez elengedhetetlen a BIZALOM! Ez a tényező az első és elengedhetetlen alapfeltétele a home office munkarendnek. A munkáltatónak bíznia kell abban, hogy a munkavállaló el fogja végezni a munkát, míg a munkavállalónak bíznia kell abban, hogy a cég talpon tud maradni. 

Jól jegyezd meg tehát: az egyik legfontosabb ebben a helyzetben a kölcsönös bizalom! Hiszen csak azok a cégek tudnak munkát adni hosszú távon munkavállalóiknak, akik profitot termelnek. Ehhez viszont mind a munkáltatónak, mind pedig a munkavállalónak produktívnak és eredményesnek kell tudnia lenni.

A második, hasonlóan fontos feladat a precíz munkakiosztás, mely a munkáltató vállát nyomja. Hiszen most, hogy nincsen a csapat fizikailag egy helyen, egy épületben, így nehezebb mindent gyorsan átbeszélni ahhoz, hogy a munkavállaló el tudja végezni a feladatot. Éppen ezért elengedhetetlen a reggeli státusz meetingek megtartása, ahol a napi prioritásokat beszéli át a csapat. Ez legyen rövid, lényegretörő. A szervezeti egység vezetőjének kell tartania ezeket a 15-30 perces értekezleteket.

A check lista elkészítése is ehhez a ponthoz kapcsolódik, mivel a státusz meetingekre készülve lehetőség nyílik mindenkinek arra, hogy végig gondolja és rögzítse a napi feladatait. Ez is a precíz és hatékony munkavégzést segíti elő. Használjatok feladat nyilvántartó rendszert!

Mi is lehetne más a következő téma, mint a kommunikáció. Cégvezetőként fontos, hogy őszintén kommunikálj dolgozóiddal, mind a pozitív, mind pedig a negatív jellegű témákkal kapcsolatosan. Hiszen rendkívül fontos a hit, a bizalom erősítése a dolgozókban. 

Volt új rendelés? Ez szuper! Bizalmat ad a dolgozóknak a cég fennmaradásához. Kommunikáld feléjük  a sikerélményeket! Bármilyen kicsi is az!

Érzékeny téma manapság az elbocsátás kérdésköre, viszont a teljesség igénye végett muszáj a téma részeként említeni. Amennyiben elbocsátásra kerül a sor, törekedj arra, hogy újra tudjon indulni a céged és a munkavállaló vissza akarjon térni hozzád akkor, amikor céged ismét képes lesz a termelésre! 

A komfortzónából való kilépéshez tartozik az is, hogy a fókuszt más irányba kell helyezni. Elő kell venni kreativitásunkat s ki kell találni, mi az, amivel most is eredményeket tud elérni a cég. Amennyire tudod, helyezd online térbe a szolgáltatásaidat, hogy minél több munkavállalódat meg tudd tartani! 

Hogy mit kell ehhez tenni? 

Szükséges a cég folyamatainak megvizsgálása. Kezdve a marketinggel, majd jöhet a sales, valamint az új megrendelések feldolgozása. Fontos, hogy mindennek meg legyen a folyamata és csak arra a folyamatra fókuszáljunk, ami jelen pillanatban is működik. 

Manapság a home office tanácsadó is egy közkedvelt szakma lett. Azonban ha jól a mélyére nézünk a dolognak, a legtöbbjük inkább a technikai oldalát közelíti meg és optimalizáló rendszerek ajánlásával segíti a home office munkarendre való átállást.

Szerinted ez valóban segít?

Szerintünk nem, hiszen nem az az elsődleges, hogy milyen program segítségével tartjuk meg a reggeli meetingeket, hanem az, hogy a munkatársainkat támogassuk abban, hogy minél kevesebb veszteséggel tudják ezt az időszakot mind a munkában mint magánemberként átvészelni. 

Utolsóként javasoljuk, hogy töltsd ki Te is az ingyenes kérdőívünket, melyben felmérjük céged jelenlegi állapotát és home office képességét. A kitöltéséért kattints ide, megéri tisztán látnod a pályán!  

👉 https://homeofficetanacsadas.hu/cashflow/ 

Cégvezető vagy? Légy türelmes és mutass példát! 

Hatékonyan home officeban munkavállalói szemmel

Munkavállaló vagy, de nem tudod hogyan tedd hatékonyabbá az otthoni távmunkát? Most figyelj, mert pontokba szedtük neked azokat a lépéseket, amiket mindenképp csinálj meg, hogy növelni tudd hatékonyságodat! 

  1. Alakíts ki otthon egy helyet, ami alkalmas arra, hogy a munkára fókuszálj. A lényeg, hogy ne vonja el lehetőleg semmi a figyelmedet a munkádról. Tudjuk, hogy ez nem minden esetben kivitelezhető, például ha a gyerekek is otthon vannak… Használj zajszűrős fülhallgatót, hidd el jobb lesz!
  2. Oszd be a napjaidat, alakíts ki újra egy napi rutint és különíts el időt külön a munkára és külön a családra! Az énidőről se feledkezz meg! 
  3. Minden reggel öltözz fel, mintha csak munkába mennél!
  4. Tarts szünetet óránként, levegőzz egyet és frissülj fel! Ha teheted, nyitott ablaknál dolgozz, hogy minél több friss oxigén jusson a szobába.
  5. Írj check listát a napi, heti teendőidről és rendezd őket fontossági sorrendbe. Törekedj arra, hogy változatosan oszd be a napodat. 
  6. Tartsd folyamatosan a kapcsolatot! Ha elakadtál egy feladatnál, ne görcsölj rajta órákig, mondván: úgyis megoldom.. Kérj segítséget munkatársaidtól, vezetődtől! 

Hidd el, ha ezeken a pontokon végig mész, hatékonyabb lesz a munkád, mint valaha! 

Ez elegendő? 

Sokakban felmerülhet most a kérdés, hogy de vajon az, hogy hatékonyan végzem a munkám elég lehet ahhoz, hogy ne bocsássanak el? 

Mit kell ahhoz tennem, hogy bebetonozhassam magam? 

Sajnos, vagy nem sajnos, de erre nincs biztos recept. Azoknak a cégeknek van jelen pillanatban túlélési esélye, akinek van tartaléka, vagy ebben a helyzetben is képesek bevételt termelni. 

Légy rugalmas, dolgozz hatékonyan és termelj profitot annak érdekében, hogy a munkád megmaradhasson! 

Még mindig bizonytalan vagy a hatékony távmunkában történő munkavégzés tekintetében? Kérd az ingyenes auditot, melynek alapja egy több mint 20 kérdéses kérdőív kitöltéséből áll. A kitöltést követően rövid értékelést kapsz arról, hogy a home office munkarend mennyire valósítható meg a cégednél, konkrétan a Te szakterületeden. Vannak, akik az otthoni munkavégzésben nehezen tudnak részt venni, vannak akik csak feltételesen tudnak átállni home officera – egy új termék vagy szolgáltatás bevezetésével például -, illetve vannak azok a cégek, akik tökéletesen tudnak/tudhatnak ebben a rendszerben is működni, de nincs meg a megfelelő dokumentáltság, bizalom, vagy az informatikai, technikai környezet. Az audit után – amennyiben kéred -, akár egy héten belül működő rendszert ajánl és dolgoz ki Neked a homeofficetanacsadás csapata.

Az ingyenes kérdőív kitöltéséért kattints ide, megéri tisztán látnod a pályán!  

👉 https://homeofficetanacsadas.hu/cashflow/ 

Csatlakozz mai webinárunkhoz is! www.facebook.com/cashflowmagnes

Hozzászólás

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
%d blogger ezt szereti: