Fittség, sikeresség – mozgásos és életviteli szokásokkal

A rendszeres sportolás fegyelemre és rendszerességre nevel, pontosságra szoktat. A nyugodt alváshoz és hatékony pihenéshez szükséges a testi, illetve a szellemi fáradtság egészséges aránya.

Az előnyös fizikai és élettani hatásokon túl nem elhanyagolható a sport hatása a személyiségfejlődésre. A sportolás talán legfontosabb lelki hozadéka a „sportszerű” jellem kialakulása. A sportszerűség egyszerre jelenti a kudarcok elviselését, az elért eredmények szerény elfogadását, a kitartó küzdelemre való képességet, a társak biztatását és segítését. A sportszerű jellem nem mások ellen, hanem saját korlátai ellen küzd, és tiszteletben tartja mások küzdelmét is, amire jó alapot nyújt saját erőfeszítéseinek ismerete.

Újabb vizsgálat bizonyította, hogy ha heti öt nap legalább fél órát mozgunk, akkor harmadával csökkenhet bizonyos megbetegedések veszélye. A mozgás hatékonyabb terápia lehet, mint a gyógyszerek, valóságos csodaszer. Csupán fél órát kell mozogni naponta, heti öt alkalommal ahhoz, hogy egészségünket megőrizzük.

Mozgás alatt pedig nem feltétlenül kell drága aerobik órákat érteni: elegendő az életmód megváltoztatása is! Például lift helyett menjünk az emeletre gyalog, labdázzunk, mozogjunk a gyerekeinkkel, unokáinkkal, menjünk gyalog a munkahelyünkre, járjunk táncolni vagy biciklizzünk. Egyszerűen meg kell változtatnunk azt, hogy mit gondolunk szokványos életmódnak. Amit ugyanis ma annak gondolunk, az általában nem tartalmaz elég mozgást. A gyermekek számára a legfontosabb a rendszeres sportolás. Szervezetük – csontjaik és izmaik – fejlődéséhez elengedhetetlen, valamint fontos szerepet játszik személyiségük kialakulásában és fejlődésében egyaránt.

Néhány napi ajánlott mozgás

 

Gyakorlat I:

Felsőtest nyújtása álló helyzetben

Álljunk vállszélességű terpeszbe, majd kezeinket a fejünk felett kulcsoljuk össze és   nyújtsuk ki a plafon felé. Lassú, de folyamatos ütemben döntsük a törzsünket jobbra, 3-5 másodpercig maradjunk úgy, majd lassú ütemben vissza álló helyzetbe. Ezt ismételjük meg bal oldalunkra is.

 

Gyakorlat II:

Kezünket laza ökölbe fölhelyezzük a fülünk fölé a fejünkre

30-szor összeérintjük a könyökünket a szemünk előtt

Lerázzuk a karunkat

 

Próbáld ki Te is őket, vagy találj ki újabbakat, olyan mozgásformákat, amik közel állnak hozzád, és szívesen csinálod!

Kommentbe írd meg nekünk, hátha más is kedvet kap hozzá! 🙂

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük