CashFlow Mágnes
Ép testben ép lélek - épp karanténban ; testi lelki egészség blogcikk

Ép testben ép lélek – épp karanténban

A COVID19 elnevezésű, mára már mindenki által ismert koronavírus megbolygatta az egész világot. Írtunk már korábban a koronavírus miatt kialakult home office munkarendről is, azonban egy biztos, a testi-lelki-mentális fittségünkre is óriási hatást gyakorolt ez a hirtelen kialakult helyzet.

Ahhoz, hogy a mára már megszokott otthoni körülmények között és onnan majd a “normálisra” vissza tudjunk zökkenni az általunk megszokott ritmusra, muszáj, hogy néhány dolgot szem előtt tartsunk. Csige Boglárka, edző, masszőr, pszichológiai szaktanácsadó és egyben a PÉNZMÁGNES Alapítvány önkéntes moderátora segített nekünk megfejteni ezt az igen fontos és komplex témakört. 

Barátokkal való találkozás, családi összejövetelek szórakozás vita és veszekedés nélkül? 

Tarts velünk, hiszen Bogi megosztja azokat a tippeket, trükköket Veled, amikkel Te is jól tudod kezelni és megoldani ezt a folyamatosan változó gazdasági és szociális helyzetet, mely körülvesz minket. 

Milyen a mentális fittséged Bogi?

Én általában jól érzem magam, hisz odafigyelek erre. Azonban a karanténos időszak engem is nagyon megterhelt mentálisan, mert van egy 87 éves nagymamám, aki nem ért az internethez és nem tudok kapcsolatot tartani vele csak telefonon. Természetesen korából adódóan segítenek Neki, visznek ételt, gyógyszert, de ettől függetlenül aggódok érte. 

A gyermekeim felváltva vannak nálam és az édesapjuknál. Számomra az is nagy fejtörést okoz, hogy ebben a szokatlan élethelyzetben hogyan lehet normális szülőként viselkedni, pláne ha elvált szülőkről beszélünk. Persze törekszünk helytállni, de ez nem egyszerű. Óriási szerencse, hogy a gyerekek már nagyobbak, így nem kell nekik napról napra újra elmagyarázni, hogy miért nem lehet oviba és játszótérre menni. Ez nagy könnyebbséget jelent számomra.

A munka terén is szerencsésnek érzem magam, hiszen Nekem megadatott, hogy a hobbim a munkám, ráadásul ezt az online térben is végezhetem, hiszen az internet segítségével is lehet edzéseket tartani. S hogy ne ragadjak le egy bizonyos szinten, most épp azon dolgozom, hogyan tudok online rehabilitációs tanácsadást tartani, hiszen sokaknak most jön elő mindenféle testi fájdalom. 

Óriási kreatív energiára van szükségem ahhoz, hogy tudjam hozni azt, ami én vagyok és tudjak segíteni az embereknek. 

Hogyan fűződik össze az életedben a CashFlow Mágnes Közösség és a szakmád?

A közösséggel és a CashFlow Mágnes oktatási rendszerével a Moderátor Képzésen teljesen véletlenül, külső ajánlásra találkoztam. Egy ismerősöm látta, hogy mennyire tehetséges vagyok és úgy gondolta, muszáj megtanulnom a pénzzel bánni, hogy olyan vállalkozást építsek fel, ami jövedelmező lesz számomra. Így találkoztam ezzel a szuper közösséggel tavaly az év elején. Mindenkinek ajánlom a közösséget, a CashFlow Magnet társasjátékos keretrendszert, ha igazán hasznos pénzügyi tudásra vágytok! 

És hogy hogyan kapcsolódik össze a kettő? Masszőrként, edzőként sokan osztják meg velem panaszaikat. Kis idő elteltével bizony rá kellett jönnöm, hogy a páciensnek a háta azért fáj, mert nincs anyagi biztonságban, vagy éppen azért nem mer elválni, mert nem tudja, hogyan boldogul önmagában ezután, hisz nem tud bánni a pénzzel.

A CashFlow Magnet remek lehetőséget nyújt arra, hogy megtanulj a pénzzel bánni, s ezáltal magabiztosabban kezeld a saját életedet. 

Például ha a párod megmasszíroz, de egy csigolya jobban kidudorodik, akkor azt mondja, hogy azt a rész inkább nem nyomkodom tovább, mert nem értek hozzá, nem akarok kárt tenni. Ellenben ha van mögöttes tudása, akkor bátrabban masszíroz. Ugyanígy működik a pénzhez való hozzáállásunk is. Ha nem ismerjük, nem tudjuk milyen lehetőségeket rejt, félünk használni. De mi történik akkor, ha ismerjük, s szert tettünk némi pénzügyi tudásra…?  Nyugodtan gondolj csak bele!

Mit gondolsz, hogyan befolyásolja a fittségünket az otthonlét? 

Most, hogy az életünk nagy részét ülő helyzetben töltjük, semmiféle funkcionális mozgásban nem vagyunk benne. A vírus előtt eljártunk dolgozni, bevásárolni, de egy időre ezen szokásainkat teljesen meg kellett változtatnunk, minimálisra csökkent a napi mozgásunk. 

Elsőként ami nagyon fontos a mozgás tekintetében, hogy sok oldal irányú mozgást csináljunk. Hogy miért? Az otthoni ülő munkának köszönhetően egyre kisebb a térérzékelésünk, hiszen ülünk a gép, vagy épp a TV előtt. Nem kerülgetjük az utcán az embereket stb.  

Vigyázz, mert ha az idegrendszered hozzászokik az egysíkú életmódhoz, nagyobb a sérülés veszélye is. Edzés, futás előtt végezz oldalirányú mozdulatokat és sokkal hatékonyabb leszel! 

S hogy ezen kívül milyen kártékony hatása van még az ülő munkának a mozgásra? Ha ülsz, nem látod a lábad. Mit csinál az idegrendszered? Kikapcsolja azt a területet. Ha elmész futni, akkor a lábad térérzékelése beszűkül. Ezért fontos, hogy olyan gyakorlatot is végezz, ami a földdel kapcsolatba hozza a lábadat. Például bokakörzés nem levegőben, hanem talajon végezve.  Ennek köszönhetően a talaj ad egyfajta visszajelzést és tudatosabb lesz edzés közben a lábad és nem fogsz elesni. 

Otthoni edzés a test és a szellem karbantartása érdekében

Mit tegyen az, akinek nincsenek otthon kellékei az edzéshez? Nagyon egyszerű! Fogj egy széket, botot vagy törölközőt és indulhat az edzés. A lényeg, hogy csináld és ne keress kibúvókat alóla!

Mi lehet a megfelelő edzésforma?

Ahhoz, hogy megfelelő edzésformát tudjunk választani magunknak fontos, hogy ismernünk kell önmagunkat. Tudnunk kell, hogy mennyire vagyunk kitartóak, mik azok a gyakorlatok, amiket nem tudunk elvégezni stb. Ezen kívül fontos tisztában lennünk saját testi korlátainkkal és saját céljainkkal is egyaránt.  

Mindegy, milyen edzésformát választasz, a lényeg, hogy melegíts be rendesen, hiszen most még inkább fel kell készítenünk izmainkat az edzésre, mint eddig bármikor. 

Úgy gondolom, most a rehabilitációs gyakorlatoknak van itt az ideje. Így a lehető legjobb, ha az egyik napon lassú, átmozgató, rehabilitációs jellegű gyakorlatokat, míg a másik napon erőnléti edzést végzünk. 

Összegzésképpen azt mondhatjuk, hogy az oldalirányú mozgások beiktatása, valamint a hosszú bemelegítés az, ami nélkülözhetetlen most, akármilyen edzésről is van szó. 

Na de mi a helyzet a nyújtással? 

Az edzés előtt végzendő nyújtást nem tartom hasznosnak, hiszen olyankor az izomzat még hideg. Az edzés után sem feltétlen a nyújtás a helyes gyakorlat, hanem inkább a lemozgatás. Tehát végezzünk olyan gyakorlatokat az edzést követően, melyek lendületet adnak. Például lóbáld a kezedet és a lábadat. 

Tippek Bogitól dióhéjban a helyes táplálkozáshoz:

  • Válaszd szét a fehérjét és a szénhidrátot (ne egy időben edd a kettőt),
  • Kísérletezz az ételekkel,
  • Étkezések előtt fél órával napi 1-2 alkalommal fogyassz zöldséget/gyümölcsöt,
  • Tarts mértékletességet az étkezésben, ne edd dugig magad,
  • Igyál sok vizet,
  • Húst ne egyél vacsorára, mert nagyon megterheli a szervezetet és rengeteg vizet von el a szervezettől.

Érdekel az egész interjú Csige Bogival? Nézd vissza videónkat!  

Ha ide kattintasz el tudod olvasni az interjú második feléről készült cikket:

Hozzászólás

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com
%d blogger ezt szereti: