Emberi- és Üzleti kapcsolatok

Elmondhatjuk, hogy mindazok közül, ami az embert leginkább foglalkoztatja élete során az egyik az az emberi kapcsolatok megértése, megélése, formálása. Vagyunk egy páran, egymás mellett élünk, és bár vannak átfedések még is mindenkinek eltérő elképzelése van az egyes dolgokról, az életről. Mégis hogyan lehet így boldogan élni. Amikor valaki hasonlóan gondolkodik mint mi, szeretjük, ha pedig ellenkezőleg, akkor úgy érezzük, hogy ellenünk van, a célunk útjában áll.

Az emberekhez való alapvető hozzáállásunk két dologtól függ. Egyrészt születésünktől kezdve formáljuk véleményünket a világról, vagyis élete során mindenki különböző elképzelések, meggyőződések és elvárások elegyét táplálja számtalan dologgal kapcsolatban. Legyen az egy tárgy, a környezetünk, események vagy a minket körülvevő emberek. Tesszük ezt attól függően, hogy az adott dologgal vagy ahhoz hasonlóval korábban milyen körülmények között és érzelmi viszonyban – negatív vagy pozitív – találkoztunk. Ezekből lesznek pl. az áltakánosítások is. Ha korábban egy adott dologgal kapcsolatban kialakult egy véleményünk hajlamosak vagyunk rá, hogy egy hasonló helyzettől ugyan azt az eredményt várjuk el. Talán emlékeztek: “Minden pasi ….” J Azért van ennek egy előnye is. A végén legalább elmondhatjuk, hogy “mi megmondtuk”, “tudtuk előre”, “igazunk volt”. Ezzel nincs is gond ha az embernek inkább az a fontos, hogy igaza legyen, minthogy boldog. – márpedig minden emberi tevékenység célja hogy az ember boldognak, élettel telinek érezze magát …

Visszatérve, mindezek nagyban befolyásolják alapvető hozzáállásunkat mind az emberekhez, mind pedig az élethez. Személyiségünk, jellemünk része lesz és meghatározza, hogy milyen alap történeteket mesélünk egy egy szituációban; ezt tükrözik vissza jelen kapcsolataink és meghatározóak lehetnek a jövőnkben kialakuló személyes és üzleti kapcsolatainkban is. Így tehetik meggyőződéseink kapcsolatainkat, üzletünket, egészségünket, egyszóval életünket szabaddá vagy korlátoltá.

A másik erősen meghatározó dolog önmagunkkal való kapcsolatunk – pontosabban, annak minősége. Ugyanis csak azt tudunk adni másoknak, amivel mi magunk is rendelkezünk. Ha pl. elfogadjuk saját egyéniségünket, közelebb kerülünk ahhoz, hogy képesek legyünk elfogadni másokét is, ha bízunk magunkban, képesek leszünk bízni másokban is, ha képesek vagyunk magunkat nagyrabecsülni képessé válunk mások értékeit is felismerni s képesek leszünk örömben és hatékonyan dolgozni egy csapatban vagy akár nagyszerű üzleti kapcsolatok kialakítására. Kapcsolataink leginkább önmagunkkal való kapcsolatunkat tükrözi vissza. Ebből pedig következik, hogy ha magunkban elkezdjük a változást, a környezetünk kapcsolataink minősége követni fogja azt – ez viszont csak akkor működhet, ha 100%-ig felelősséget vállalunk életünk alakulásáért.

Mi van akkor ha azt érezzük, hogy nem mennek jól a dolgaink ezene a téren? Hasznos lehet, ha nem megszokásból reagáljunk a kürülöttünk lévő emberekre, körülményekre. A dolgok folyton változnak, hogy megfeleljenek a róluk alkotott gondolatainknak. Viszont ez nem megy egyik pillanatról a másikra. Mindennek meg van a természetes üteme. Nem sürgethető és egyik lépés sem kihagyható. Az első lépés épp olyan fontos mit az ötödik. Gondolatainkon nem változtathatunk egyik pillanatról a másikra, mert már oly régóta megszoktuk őket. Legyünk türelmesek, dolgozzunk az önbecsülésünkön, az egészséges énképünkön és tanuljuk meg, hogy hogyan kommunikáljuk mindezt. Legyünk nyitottak önmagunk, a világ és az emberek felé. Alakítsuk ki magunkban, kapcsolatainkban is a bőségszemléletet. Életünk során számtalan dologgal kapcsolatban számtalan igazsággal találkozunk – a kérdés csak az melyiket szeretnénk, hogy a mi igazságunk is legyen. Épp úgy, mint amikor egy étteremben kiválasztjuk a sok finomság közül, hogy melyik legyen az amelyiket mi is megennénk. Kezdjünk el olyan új történeteket mesélni magunkról, az emberekről, a világunkról amilyennek látni szeretnénk és akkor olyan életben lesz részünk amilyenre valóban vágyunk és jól érezzük magunkat.

Az emberi kapcsolatok igen fontos összetevejője a kommunikáció. Az, ahogyan megnyilvánulunk egymás felé. Ha valaki nem így gondolja, olvassa el a következő viccet…

A férj és feleség épp nincsenek beszélő viszonyban egymással viszont kis cetliken leveleznek. A  férj kiírja a feleségének az éjjeli szekrényre, hogy: “Holnap külfödre utazom, kérlek ébressz fel hat órakkor!”. Másnap reggel a férj fél kilenckor felébred és elkezd örjöngeni, hogy a feleségét még erre sem lehet megkérni. Egyszercsak meglát egy cetlit az éjjeliszekrényen, amire az van írva: “Hat óra van drágám kellj fel!” : )

Tiszteld önmagad és tisztelni fogod az embereket. Tudd, hogy minden ember, minden pillanatban a tőle telhető legjobbra törekszik, mint ahogy te is – akár látszik, akár nem. “Még ellenségeinkkel is több ponton harmonizálunk, mint ahány ponton nem.”

Azt mondják a kommunikáció akkor sikeres, ha megkapjuk azt amit várunk tőle. Tudassuk másokkal, hogy mi az amit akarunk, kommunikáljunk tisztán és egyértelműen – ne várjuk el, hogy kitalálják a szándékainkat és ne féljünk attól, hogy mit szól hozzá a másik. Ahogy mondják: “Bátraké a boldogság”. Vállaljuk fel önmagunkat, az érzelmeinket és tanuljuk meg ezt mások felé megfelelően kommunikálni – a kapcsolataink javára fog válni, akár magán, akár üzleti kapcsolatokról legyen szó. Legyünk őszinték önmagagunkkal és másokkal. Amikor őszinték vagyunk mások megbíznak bennünk. Tisztelni és értékelni fognak.

Ha már kapcsolatokról volt szó érdemes pár gondolatban a csapatmunkáról is beszélni. Egy csapat, üzleti csoport általában egy közös elképzelés, ötlet, cél mentén jön létre.  Egy igazán jó működő csapat egyik ismérve, hogy tagjai jól kommunikálnak, ezért jól érzik benne magukat és képesek folyamatosan arra fókuszálni amiért az egység létrejött. Azonban tudnunk kell, hogy minden olyan közösség amiben részt veszünk csak annyira lehet jó, mint amennyire Mi magunk. Törekedjünk, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból az életünkben is. Már tudjuk, hogy a többi emberrel való kapcsolatunk saját önmagunkkal való kapcsolatunkat tükrözi. Viszont fontos, hogy TÜKRÖZI és nem helyettesítheti azt! Ha egy csapattól, közösségtől azt várjuk, hogy jobb állapotba hozzanak – bármiről legyen is szó – , akkor nem tudunk értéket adni a csapathoz, mert a fókuszunk már nem a közös célunkon lesz, hanem azon, hogy a csapat miként tud szolgálni minket.

Összegzés képpen: Kapcsolataink, üzletünk, egészségünk, életünk minőségét önmagunkkal való kapcsolatunk minősége határozza meg. Ne ezeket akarjuk jobbá tenni, hanem az önmagadhoz fűződő kapcsolatunkat. Ebben és csak ebben az esetben változik minden más is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük