CashFlow Mágnes
#3 Dr. Stephen R. Covey - A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása

#3 Dr. Stephen R. Covey – A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása

A CashFlow Mágnes könyvajánlójának harmadik állomása A kiemelkedően eredményes emberek 7 szokása című könyv, melyet Patvaros István és Császár Zsolt elemeznek olvasóink számára.

Az alcímből is látszik, hogy az önfejlesztés kézikönyvének is nevezik. A könyv azt a 7 szokást veszi végig és arra fókuszál, hogy miként építsük be ezeket a szokásokat életünkbe és hogyan működtessük azokat. A könyv vastagságán is látszik, hogy ez egy nehezebben kiolvasható mű, így ennek elolvasásához már elhivatottság szükséges. Olvasd el az első két könyvet, melyet cikkünkben ajánlottunk Neked, hogy meglegyen a kellő elhivatottság ehhez a műhöz is és a lendület ne hagyjon alább a könyv olvasása során.

Covey könyve is egy olyan önfejlesztő könyv, amelyet újra és újra érdemes elolvasni, hiszen attól függően, hogy az életünk mely szakaszában vagyunk más-más felismerésekkel találjuk szembe magunkat olvasás közben. 

A könyv elején a 7 szokás paradigma kerül boncolgatásra, melyben mind az egyéni, mind pedig a közös győzelmek fontossága terítékre kerül. Az egyéni győzelmek alapvetően a függéstől a függetlenségig való eljutást tárják az olvasó elé, míg a közös győzelmek a függetlenségtől a kölcsönös függésig való eljutást helyezik fókuszba. 

Mit gondolsz, a szokásaink határozzák meg az eredményeinket? 

Igen / nem / talán / nem tudod?

Na de mik azok a szokások, s hogyan vannak jelen életünkben? 

Csukd be a szemed és képzeld el magad előtt három olyan halmazt, melyeknek van egy közös metszéspontja. Az egyik halmaz a tudásunkat, a másik a készségeinket a harmadik pedig a vágyainkat szimbolizálja. Ennek a háromnak a közös metszéspontját adják a szokásaink, melyek lehetnek jók és rosszak egyaránt, azonban ami biztos, hogy az eredményeinket ezen szokások határozzák meg. 

Neked milyen szokásaid vannak? 

Hogy miért is olyan fontos ezt megvizsgálnod? Azért, mert az önfejlesztés alapvetően arról szól, hogy a szokásaidat olyan irányba billented, hogy az eredményeid ezzel együtt pozitív irányba változzanak. 

Tudtad, hogy a paradigmák azok a beidegződéseink, melyek megakadályoznak minket abban, hogy lépéseket tegyünk egy egy vágyott állapot elérésében? 

Lássuk, milyen lépéseket kell tennünk annak érdekében, hogy ezen szokásokat mi magunk is elsajátíthassuk?

  1. Légy proaktív, a befolyásolási köröddel foglalkozz, s élj a belülről kifelé elv szerint

Nézzük például a karantén helyzetet, amiből szerencsére mostanra kezd kilábalni az ország. Vajon ez a helyzet az ember befolyásolási körébe vagy az érdeklődési körébe tartozik? Ha belegondolsz rájössz, hogy Te magad most csak arra vagy befolyással, hogy mit csinálsz nap mint nap és hogyan éled az életed. Hogy felveszed-e a maszkot, vagy sem, nem pedig arra, hogy meddig kell maszkot viselni a zárt területeken, üzletekben. 

Fontos, hogy ezen történéseket – melyeket nem tudunk befolyásolni – miként élünk meg és hogyan használjuk ki a benne rejlő lehetőségeket. 

  1. Tudd, hová akarsz eljutni!

Azon túl, hogy fontos tudnunk, hová is akarunk eljutni az életben, mik a fő céljaink, rendkívül lényeges ismernünk önmagunkat. Ennek témakörét boncolgatja a könyv ezen fejezete, ahol megvilágításra kerül az is, hogy vannak úgynevezett központi elemek az életünkben, melyek irányítanak minket. Hogy mik ezek? Házasság, család, pénz stb. Ezek a nyomógombk működtetnek minket a mindennapjaink során. 

  1. Először a fontosat!

Ez a fejezet  a napi rutin kialakítására épül, hiszen fontos úgy szerveznünk mindennapjainkat, s tulajdonképpen egész életünket, hogy mindig a fontos dolgok irányába tudjunk haladni, hiszen csak így érhetjük el kitűzött céljainkat. 

  1. Gondolkodjunk nyer-nyer helyzetekben

Ahhoz, hogy az önmegvalósítás szintjére tudj lépni, szükséged van emberi kapcsolatokra. Ehhez kölcsönös bizalom kiépítésére van szüksége, melyhez elengedhetetlen, hogy win-win gondolatmenettel vágj neki mindennek. Ez a fejezet az érzelmi bankszámla témakörét boncolgatja annak érdekében, hogy ez a gondolkodásmód ki tudjon alakulni. De mi is ez valójában? Ígéreteink megtartása, mások helyzetébe való belehelyezkedés képessége stb. 

Helyezd a hangsúlyt ezen adottságok kialakítására, vagy fejlesztésére, hiszen ettől kezdve tud kialakulni az előbb említett kölcsönös bizalom, melynek segítségével együtt tudtok előre haladni a meghatározott cél felé. 

  1. Először érts, aztán értesd meg magad! 

A kommunikáció manapság nagyon fontos eszközévé vált életünknek, szinte minden színtéren. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy ne úgy akarj kommunikálni, hogy letolod a másik torkán az akaratodat, az információidat. Valamint lényeges az is, hogy először hagyd beszélni partneredet, járd körbe az aktuális élethelyzetét annak érdekében, hogy egy kerek egész történetet láss magad előtt. A fejezet fő célja, hogy képesek legyünk megérteni egymást, s egyetértésben tovább haladni a közös úton.  

  1. Szinergia megteremtése

Törekedjünk arra, hogy életünk minden szegmensén ki tudjuk alakítani ezt az egyetértést, hiszen sokkal nagyobb erőt tudunk ennek köszönhetően kihozni magunkból, s ezzel az erővel haladni a meghatározott cél felé. Fontos, hogy az úgynevezett fékező erőket ki tudjuk szűrni a napi működésünkből. 

  1. Folyamatosan élezd meg a fűrészt

Ez a fejezet a favágó példáján közelíti meg életünket. Lehetsz Te a világ legerősebb favágója, ha a fűrészed kicsorbul, akkor a következő fát már biztosan nem fogod tudni kivágni. Na de mit is jelent ez lefordítva a saját életünkre:

Vannak dimenziók az életünkben, mint a fizikai, érzelmi, lelki és társas dimenziók, melyeknek egyensúlyban kell lennie az életünkben, de nem mindegy, hogy hogyan. Figyeljünk arra, hogyan éljük meg a jelent, s figyeljünk az egyes életterületeinkre és azok megértésére is. Töltődjünk mindig fel, hogy ne merüljünk ki és folyamatosan képesek legyünk arra, hogy haladjunk a céljaink felé nap mint nap.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com